Een mooi bericht op Facebook, een foto op de eigen website of steeds betere instagram advertenties: steeds meer bedrijven proberen klanten te lokken met informatie die speciaal voor hen interessant is. Dit wordt ook wel digital inbound marketing genoemd. Hoewel het soms lijkt alsof iedereen tegenwoordig een influencer is, zijn er nog steeds veel bedrijven die er niet helemaal uitkomen met hun online content. De resultaten blijven achter bij wat zij ervan hadden verwacht, of de inhoud is niet helemaal geweldig. Daarom is het handig, zeker voor een beginnende marketeer, om een aantal tips volgen die kunnen helpen om inbound marketing te genereren.

Wees authentiek, dan komt de rest vanzelf

Een vaak gemaakte fout is het om te denken dat in de wereld van digitale marketing puur over jouw bedrijf moet gaan: dit is niet zo. Waar het meer om gaat, is dat je uploads jouw bedrijf representeren. Handel je bijvoorbeeld in hardloopschoenen, en ben je zelf een fanatiek loper? Laat dan jouw expertise zien aan de wereld: maak filmpjes en blogs over mooie hardlooproutes. Geef reviews van schoenen, en laat het eerlijk weten wanneer je niet zo enthousiast bent over een schoen. Bij inbound marketing gaat het namelijk niet om zoveel mogelijk reclame-uitingen te hebben, het gaat er om organisch een band op te bouwen met je volgers.

Is het de tijdsinvestering wel waard

Wanneer je door middel van je updates (je zogenaamde contentstrategie) je volgers op Facebook, Instagram of op je eigen blog blijft interesseren, heb je het doel bereikt. Wanneer één van je volgers geïnteresseerd is in een nieuwe hardloopschoen, ben jij degene die ze als eerste vragen. Bovendien zullen ze het gevoel hebben jou al langer te kennen, wat het makkelijker maakt om een gesprek aan te knopen in de winkel. Klinkt het allemaal toch wat lastig? Het kan handig zijn om de contentstrategie uit te besteden aan een bedrijf dat erin gespecialiseerd is. Kan jij weer lekker hardlopen op andere gebieden.