Linkbuilding is vermoeiend. Dat is de mening tenminste van veel online marketeers die zich bezighouden met diverse taken. Het vergaren van goede backlinks is lastig en kost vaak veel tijd. Linkbuilding is dan ook van de taken die veel marketeers graag afstaan aan een externe partner. White label linkbuilding is in de online marketing wereld dan ook erg interessant. Maar waar moet je op letten wanneer je een linkbuilding partner zoekt?

Gevoel

Het belangrijkste is dat je een goed gevoel hebt bij de partij die je benaderd. Voelt de partij vertrouwd? Hoe verlopen de eerste gesprekken? Hoe goed denken ze mee over de mogelijkheden? Het is belangrijk dat je een fijn gesprek hebt met jouw contactpersoon. Wanneer de eerste communicatie slecht verloopt, is de samenwerking vaak minder prettig.

Geloof niet alles

‘Binnen 3 maanden al jouw keywords op nummer 1!’ is een leuke uitspraak die we vaak zien. Als je even nadenkt weet je natuurlijk dat dit voor veel keywords helemaal niet mogelijk is. Geloof dus niet wat ze zeggen.

Vraag om voorbeelden

Veel linkbuilding partijen maken eenvoudige linkjes van slechte kwaliteit. Dit wil je voor jouw klanten natuurlijk voorkomen. Dit kan je doen door voorbeelden aan te vragen. Wat voor linkjes maakt het bureau? Hoe rapporteren ze deze linkjes? Het is handig om hier voorbeelden van aan te vragen zodat je weet wat je kan verwachten.

In de regio

Wanneer je alle afspraken online maakt, dan hoef je natuurlijk niet naar de partner toe te gaan. Echter kan het handig zijn om regelmatig op de koffie te gaan om zaken door te nemen. Voor linkbuilding in Amsterdam kun je bijvoorbeeld terecht bij verschillende partijen. Wanneer jouw bedrijf in de buurt zit, is het handiger om een bureau in Amsterdam te kiezen als eentje veraf.

 

Meer weten over wat linkbuilding partijen voor jou kunnen betekenen? Neem dan zeker een kijkje op www.reputatiefabriek.nl.